Joogaa viikolla 9

Kaunista sunnuntaita Ystävät joogassa,

Tämän viikon teema ja  tärkein työvälineemme harjoituksissa on hengitys. Kertaamme eri hengitystekniikoita, käytämme mantraa hengitykseen pidentämiseen, sekä tarpeen mukaan, rauhoitamme, tai virikistämme mieltä ja hengityksen avulla.
Sunnuntain tunti alkaa klo 17.30, olet tervetullut mukaan!
Maanantai 26.2 klo 9.30 Seniorit Kääntöpaikalla
Maananatai 26.3 klo 18.30 Jooga
Tiistai 27.3 klo 18.30 Jooga
Valoa, inspiraatiota, hyviä hengityksiä viikkoonne,
Terveisin, Maria  IMG_20180225_162233_resized_20180225_042245515.jpg

Hei,

Viikko 8 ja joogat jatkuvat, mahtavaa että olet mukana.

Pinnallista ja syvällistä samaan aikaan, hymy huulilla, niinhän siinä kohtaamisessa, yhteydessä parhaimmillaan voi käydä, eli tällä viikolla otetaan yhteyttä mm. syviin keskivartalon lihaksiin. Olet tervetullut mukaan! IMG_20180218_205126_resized_20180218_085400267.jpg

Jatketaanhan harjoitusta! Ollaan yhteydessä, antaudutaan harjoitukselle matolla ja sen ulkopuolella ja parhaimmassa tapauksessa otetaan hetkeksi vastaan tila ja vapaus.

Maanantai 19.2 Seniorijooga Kääntöpaikalla klo 9.30

Maanantai 19.2 Jooga klo 18.30

Tiistai 20.2 Jooga klo 18.30

Sunnuntai 25.2 Jooga ja meditaatio klo 17.30

Hymyjä, terveyttä, hyviä ajatuksia viikkoonne,

Näkemisiin, Maria

 

 

 

 

Joogat viikolla 7

Hei Ihmiset,
 
Ilo on todellakin puolellani ja toivottavasti myös sinun puolellasi, kun harjoittelemme, kohtaamme, jaamme yhteisen hetken joogan parissa. Erilaiset tuulet vaihtuu, sitä on hieno olla todistamassa ja aina opin jotain uutta, kiitollinen olen.
 
Tällä viikolla lonkkien, lantion ja hartiaseudun avauksen lisäksi olemme käyttäneet valoa ja AA- ääntä parantamiskeinona, huikeita juttuja! Tänään jatketaan, tervetuloa mukaan.
 
Joogatunnit viikolla 7 siis tässä;
 
Maanantai seniorijooga klo 9.30 Kääntöpaikalla
Maanantai 12.2 Jooga klo 18.30
Tiistai 13.2 Jooga klo 18.30
Sunnuntai 18.2 Jooga ja meditaatio klo 17.30
 
Mukavaa maanantain jatkoa, pitäkää huolta, nauttikaa hetkestä, elämästä, ollaan yhteydessä,
 
Terveiset, Maria
 
PS. Hyvää ystävänpäivää rakkaat Ystävät joogassa!
 
Joogit voivat tehdä mielikuvaharjoituksen, olemalla se paras ystävä myös itsellensä. Se joka sanoo juuri ne oikeat sanat, tekee oikeat teot, halaa niin kauan kuin tarpeen, rakastaa äärettömästi jne. Ihan mitä itse syvältä sydämestä toivotte, kokeilkaa, lämpö ja rakkaus välittyvät kyllä!

Viikko 6

Hei joogan Ystävä,

Se mistä haluan, lupaan muistuttaa sinua, on se että erilaisten mielen ja kehon harjoitusten kautta, voit hetkeksi ottaa lomaa omista ongelmistasi, ajatuksistasi, elämästäsi, tai ainakin kokea tilan lisääntymisen tunteen, suhteessa näihin asioihin.
Uskon että ainakin hetkellinen onni ja rauha, sekä sen oman sisäisen viisauden pilkahdus ovat merkkejä kehomielen harjoittelun tuloksista.

Tämän viikon viesti tulee tuntien jälkeen, anteeksi siitä, mutta teemana oli siis rintalihasten avaus ja kyljet, tarpeeseen tulivat ja kiitos kun olitte mukana.

Tärkein mitä kuitenkin tapahtuu on se mitä enemmänkin tuntee, kuin näkee, eli yhteys. Parempi, selkeämpi, kuuntelevampi, hetkellinenkin yhteys omaan itseen, toisiin, elämään.

Kaunista on myös kuulla kuinka harjoittelu luo tulosta.
Tällä viikolla kuulin kuinka jokun teistä oli kuullut ääneni päässään, kannustamassa harjoituksen teossa; – Vielä pari kertaa! Muista hengittää!
Tai kuulin toiselta, kuinka mielen ja kehon harjoituksista on ollut apua lääkärin vastaanotolla. Kun on huomannut kehon olevan hyvin jännittynyt (tätä ei välttämättä huomaa, jos ei ole yhteyttä kehoon!), mutta saanut mielen avulla kehon rentoutumaan.

Kiitos kiitoksista, mutta te teitte sen itse, minä olin vain opastamassa polulle, muistuttamassa että osaatte, että olette harjoitelleet ennenkin ja juuri tälläisiä tilanteita varten.

Se että opastus menee perille vaatii kokemuksen ja luottamuksen rakentamista, niin opettajaan kuin opetuksiin. Kiitos ja kannustus tulee juuri siinä että osaamme käyttää harjoitusta myös muualla kuin matolla, siksi harjoittelu kannattaa.
Uusia yhteyksiä syntyy avaamalla itseään, tutkimalla, kokeilemalla, mutta ennen kaikkea kokemuksen, harjoituksen kautta, hienoa että olette mukana!

Rauhaa, viisautta, rakkautta päivääsi, sunnuntaina jatketaan, tervetuloa mukaan,

Maria

IMG_20180207_104719_resized_20180207_104727151.jpg

PS. Kuva kertoo yhdestä harjoituksestani. Sain kokea enemmän yhteyttä tyttäriini ja heidän intohimoonsa, jalkapalloon, sen fanittamiseen espanjalaisittain, sekä sain myös voittaa korkean paikan pelkoani kivutessani katsomoon. Kokemus oli hyvä, avaava. Löytäkää omanne jo tänään!

Omakuva

Hei joogan ystävät,
 
Tuore australialaistutkimus kertoo kuinka vartaloiden kokoja on hyvin vaikea arvioida todenmukaisesti.
 
Varsinkin alkeiskurssilaisten kanssa korostan sitä kuinka ihmisen mieli vaikuttaa siihen, miten hän näkemäänsä tulkitsee, miettimään miten itseään katsoo.
Sitä kuinka meillä kaikilla on omat suodattimemme, tai hieman värjäytyneet silmälasille, jonka kautta katsomme itseämme, muita ja maailmaa.
 
Joogan tehtävä olisi puhdistaa näitä linssejä, tätä suodatinta, jos vain annamme sille mahdollisuuden muuttaa meitä. Siksi juuri joogafilosofian viisauksia, eettisiä, moraalisia ohjeita, yamoja ja niyamoja, olisi hyvä konkretisoida omassa harjoituksessaan, niin matolla kuin sen ulkopuolella. Väkivallattomuus, totuudellisuus, takertumattomuus, kiitollisuus jne.
 
Suvaitsevainen, hyväksyvä, kannustava ja kiitollinen ilmapiiri näkyy ja tuntuu sisällämme ja ulkopuolella, sitä pitää harjoitella, joka päivä aina vähän uudestaan.
Meditaatioharjoitukset ovat asanaharjoituksen apuna tässä, ne harjoittavat mieltämme hyväksymään läsnä olevan hetken, omat häiritsevät ajatuksemme, tunteemme ja lopulta pienen hetken hiljentymään, ajattelemaan ajatuksia, joita haluamme ajatella. Koemme kiitollisuutta tilan tunteesta, vaikka harjoituksen aluksi tunne olisi aivan toinen, niin kehossa kuin mielessä.
 
Kiitos teille kaikille siitä hyvästä hengestä, jota tuotte tullessanne tunneille, sen tuntee ja se kantaa.
 
Hyviä ajatuksia, hymyjä päiväänne,
 
Maria