Joogaa viikolla 4

Hei Ihmiset,
 
Tällä viikolla olemme asanaharjoituksissa keskittyneet keskustan, perustan vahvistamiseen ja seisomasarjoihin, jatketaan vielä niillä.
 
Kurssiviikon lisäksi viikon 4 extratuntivaihtoehdot olisivat tässä;
 
Keskiviikko 27.1 Lounasjooga klo 11.15?
Keskiviikko 27.1 Jooga klo 18?
Torstai 28.1 Aamunen klo 9.30?
 
Ensi viikolla luvassa enemmän loppuviikon tunteja.
 
Hyvää viikon jatkoa, voikaa hyvin, ollaan yhteydessä,
 
Terkuin, Mari

Joogaa viikolla 3

Hei Ihmiset,

Toivottavasti voitte hyvin.

Kiitos vielä kaikille viikonlopun alkeiskurssilla mukana olijoille, oli hauska tutustua. Tervetuloa rohkeasti mukaan viikkotunneille.

Viikon extratunneista on ollut jo hieman kyselyjä, mutta tässä vielä kaikille tiedoksi vaihtoehdot.
Varmistelen tunteja sitä mukaa, kun ilmoittautumisia tulee.

Keskiviikko 20.1 iltatunti, klo 18?
Torstai 21.1 jooga klo 9.30, tunti toteutuu, tervetuloa!
Perjantai 22.1 iltapäiväjooga?
Tänä viikonloppuna voisin pitää tuon lupaamani joogamaratonin klo 14-16.30?

Tiedoksi vielä, että senioreiden aamutunti siirtyy alkamaan klo 9.30, toivottavasti pääsette kaikki mukaan.

Hyvää viikon jatkoa, pitäkää huolta, nauttikaa hetkestä, elämästä,

Ollaan yhteydessä,

Maria

Joogan peruskurssi 16-17.01

Aurinkoista torstaita joogan ystävät!

Back to basics; Joogan alkeiskurssi luvassa siis viikonloppuna!
Aloittelijan asennetta, sitä saa, voi ja kannattaa harjoitella omassa harjoituksessaan aina tasaisin väliajoin, varsinkin silloin kun luulemme osaavamme jo jotain, kerroksia on niin monia joihin tutustua, joiden kanssa työskennellä. lempeästi ja pitkäjänteisesti.
Tarvitsemme aina ja yhä uudelleen motivaatiota, voimia aloittaa alusta, avaraa, uteliasta mieltä, kykyä nähdä laajemmin, selkeämmin ja enemmän rentoutumisen opettelua kuin suorittamista.
Läsnäoloa, syviä, hyviä hengityksiä, yksinkertaisia liikkeitä. Sopivasti eteen- ja taaksetaivutuksia, kiertoja ja ylösalaisia, tavoitteena tasapainoinen, hyvä mieli ja rento, ravitseva harjoitus keholle ja mielelle, se riittää, sinä riität.
Viikonloppuna olisi siis joogan perusteet tai alkeet, miten sen haluaa ottaa. Vielä muutama paikka vapaana. Kurssille tulijat, laitattehan mulle vielä varmistuksen sopiiko tuo alustava aikataulu, la klo 14-16.30 ja su klo 15-17 teille, kiitos.

Iloa, hyvää oloa päiväänne, ollaan yhteydessä,

Terkuin, Maria

 

Joogaa viikolla 1

Hei ja hyvää vuoden alkua kaikille,

Toivottavasti uusi vuosi on alkanut mukavasti, toiveikkaasti.

Kiitos kaikille vielä kursseille ilmoittautumisesta, eli kaikki samat kurssit jatkavat samoilla aikatauluilla kuin viime vuonnakin.

Tasapainoharjoituksilla aloitetaan tämä vuosi, lämpimästi olette kaikki tervetulleita. WP_20151201_005

Tässä viikon muita mahdollisia tunteja, jään odottamaan ilmoittautumisianne ja varmistelen tunteja sitä mukaa.

Keskiviikko 6.1 Loppiaisen aloitus joogalla, aamutunti, esimerkiksi klo 10 tai 11?

Torstai 7.1 Aamujooga klo 9.30?

Perjantai 8.1 klo 15.30 Joogaa viikon lopuksi?

Lauantai 9.1 Aamu- tai päivätunti?

Jooga ja muut henkiset harjoitukset antavat monille terveyttä,voimaa, iloa, lempeyttä, päättäväisyyttä kohdata asioita, jotka ovat sisällämme, mutta myös ulkopuolellamme.

Harjoitukset auttavat meitä ehkä pysymään tasapainoisempana, kiinnittämään huomiomme siihen, mihin voimme vaikuttaa ja hyväksymään paremmin ne, joihin emme voi.

Harjoitellaan tällä viikolla lisää siitä mitä tasapaino meille itse kullekin merkitseen, sopii hyvin noiden viime viikkoisten lankkuharjoitusten jatkoksi. Keskusta ja perusta on hyvä varmistaa ja sitä vahvistaa ensin, jotta on mistä ottaa tukea, kun paino ei jakaudukaan tasan, tai miettiä jaammeko sitä tasan, vaikka tilanne sen sallisi. Tarkkaillaan ja kuunnellaan siis myös asanoiden, hengityksen avulla mitä kehomme kertoo tasapainostamme.

Omaa harjoitustahan voi tehdä millä intentiolla tahansa, mutta jos haluaa voi siihen lisätä mieltä puhdistavia, rentouttavia ja itsetuntemusta kasvattavia elementtejä.
Jos haluat, voit kokeilla tehdä harjoitusta niin, että hetken ensin reflektoit mitä tasapaino sinulle merkitsee ja mikä saa sinut yleisimmin pois tasapainosta.

Hiljentyminen harjoituksessa tuo mahdollisuuden syvempään itsetuntemukseen.
Halusimmepa tai emme, kehomielestä nousee harjoitusta tehdessä pinnalle asioita, joita voimme halutessamme painaa alle, tai ottaa vastaan ja katsoa syvemmin.

Kun olemme valmiita katsomaan, voimme myös kysyä itseltämme, miksi jokin asia tai ihminen on minulle ongelma ja kun vastauksia mahdollisesti tulee, voi vielä kysyä mitä sen vastauksen takana on, mikä tekee siitä minulle ongelmallisen?

Kun tekee tämän kysymys- ja vastausleikin ja jatkaa harjoitusta, jossa jokaisella ulos hengityksellä päästää juuri tuosta ongelmasta irti ja sisään hengityksellä hengittää tätä hetkeä, tilaa ja avoimuuttaa, huomaa että pääsee, pystyy päästämään irti, vaikka hetkeksi.
Harjoitusta voi ja saa saman teeman ympärillä jatkaa pitkäänkin, mutta saattaa olla, että toimii heti ja hetkessä.

Keho on säiliö ja mieli ehdollistunut samoihin käyttäytymismalleihin, joten kannattaa olla tarkkana, tietoinen millaista soppaa siellä omassa säiliössään keittelee.
Uusien hyvin toimintatapojen käyttöönotto vaatii hereillä oloa, paljon toistoa, rohkeutta, päättäväisyyttä ja lempeyttä, ainakin.

Kaunista, hyvää päiväänne, nauttikaa, pitäkää huolta, harjoitellaan lisää, ollaan yhteydessä,

Terveisin, Maria